2014. január 24., péntek

Piskóta

Megosztom veletek, én hogy készítem a piskótát.:) Nem kell hozzá semmi víz, olaj, sütőpor, akármi, tojáson, cukron, liszten kívül, és mégis tökéletes lesz. Az arányokat egyszerű megjegyezni: 1 tojás - 2 cukor - 2,5 liszt (valahol 2 liszt). Remélem, valakinek hasznos lesz a poszt.:)

Hozzávalók (a képen látható 14 centi átmérőjű tortakarikához)
  • 3 tojás
  • 6 dkg cukor
  • 7,5 dkg liszt (ha kakaós piskótát csinálunk, akkor a liszt 10%-át kakaóporral helyettesítjük)

Elkészítés
  1. A tojásokat szétválasztjuk.
  2. A tojások fehérjét kemény habbá verjük a cukorral (én géppel szoktam, ha kézzel verjük, akkor a cukrot csak akkor adjuk hozzá, amikor már félig felvertük a habot).
  3. Óvatosan belekeverjük a tojások sárgáját (lehet habverővel vagy fakanállal keverni, én kézzel szoktam).
  4. Hozzákeverjük a lisztet is. Készen van a tésztánk.
  5. Ahhoz, hogy ne legyen púpos, így kell kikenni a tortakarikát:
Sütőpapírra tesszük a tortakarikát. Kell még egy habkártya is.

Beletesszük a piskóta tésztát.
A habkártyával elsimítjuk a felületét.


Előmelegített sütőben, 180 fokon sütjük. Időt nem tudok mondani, tűpróbát kell tartani (beleszúrunk egy pálcikát, és ha nincs rajta semmi, akkor kész, megsült a tészta.

Így néz ki a piskóta, ha kijött a sütőből.

Megfordítjuk a piskótát, míg kihűl.

Így egy sima tetejű piskótát kapunk.

Kivágjuk a karikából, óvatosan. A kést a karikához feszítjük, hogy ne sérüljön meg a piskóta-

Készen van a piskóta. Négyfelé szoktam vágni, és töltöm krémmel.


6 megjegyzés:

  1. Tényleg tökéletes! Nekem is van egy bevált receptem /ahány tojás annyiszor 3 dkg cukor és liszt /, de ezt mindenképp ki fogom legközelebb próbálni. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Múlt nyáron tanultam ezt a módszert egy kedves nénitől. Ő a tojássárgákat egy kicsit összekeverte a habhoz rakás előtt, csak hogy könnyebben vegyüljön. :)

    VálaszTörlés
  3. A hozzávalók nálam is ugyanezek, de én a sárgáját fehéredésig habosítom a cukorral, azt forgatom a felvert fehérjébe, majd a lisztet!!Nagyon jók a fázisfotók :)

    VálaszTörlés
  4. Szép lett, biztos könnyű, levegős is.
    Nekem párszor összeesett, azóta a forma oldalát nem kenem ki, így szépen "felmászik" rajta a tészta.

    VálaszTörlés
  5. Köszi a posztot, hasznos lesz, bár nekem is van tuti piskóta receptem, de így is ki fogom próbálni. :)
    Mivel nagyon kedvelem a blogod, viszont keveset tudok rólad, így játékra hívtalak, kukkants be hozzám, és ha van kedved, írj pár sort magadról. :)

    VálaszTörlés
  6. Na, úgy látom, mindenkinek megvan a saját piskóta receptje.:) Ahány ház, annyi recept.:D

    VálaszTörlés