2014. január 10., péntek

Indiáner fánk

Nagyon rég jelentkeztem, ne haragudjatok, tudom kicsit gyakrabban kéne írnom. Lemaradtam a karácsonyi meg az újévi köszöntésekkel is, de remélem, hogy mindenkinek kellemesen teltek az ünnepek!:)
Nekem fárasztó volt, és izgalmas.:D A cukrászdában, ahol a gyakorlati óráimat töltöm, 450 körüli bejglit rendeltek, és ebből körülbelül 300 készítésében én is részt vettem. Plusz ide-oda mentünk, rokonokhoz, szülinapokat ünnepeltünk a barátnőimmel, úgyhogy sok minden történt mostanában, ezért jelentkeztem régen.
Nem ígérem, hogy a következő hónapban mindennap hozok bejegyzést, mert most is tanulnom kéne a vizsgáimra, de azért igyekszem! Egyébként tele van a gépem sütemény fotókkal, csak ki is kéne válogatni őket, receptet írni hozzájuk, feltölteni, ez veszi el a több időt.:)
Na, a gyors beszámoló után következzen egy indiáner fánk.


Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 3 dkg cukor
  • 6 dkg liszt
  • lekvár
  • étcsokoládé
  • tejszínhab

Elkészítés
  1. A tojások sárgájába a liszt negyedét péppé keverjük.
  2. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük a cukorral. Óvatosan összekeverjük a tojássárgájás péppel, majd a maradék lisztet is belekeverjük.
  3. Papírozott sütőlemezen simacsöves zsákból 5-6 centi átmérőjű félgömböket sütünk 170-180 fokon.
  4. A papírral érintkező felületét kihörzsöljük, forró baracklekvárral kettőt összeragasztunk. Kívülről is bevonjuk, hagyjuk dermedni, csokoládéban kimártjuk.
  5. Felső egyharmad részét levágjuk, tejszínhabbal megtöltjük, majd a tetejét rárakjuk.

6 megjegyzés:

  1. De szépek! Régen egyik kedvenc cukrászdai sütink volt.Azóta nem is ettem, de most már akár el is készíthetném:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!:) Remélem, egyszer elkészíted!

      Törlés
  2. Huu ez az indianer fank amennyire finomnak tunik, olyannyira neheznek latszik az elkeszitese. Jol gondolom, hogy maceras vagy legalabbis nemi gyakorlat kell hozza? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nem a legegyszerűbb.:D De egy próbát szerintem megér.:)

      Törlés
  3. Szia! Nagyon szépek lettek! Múltkor én is elkészítettem. :) Mi is vettük a cuki suliban, csak mi nem sima étcsokival vontuk be, hanem fondános étcsokival. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszönöm! A suliban mi is, de itthon nem volt.:D

      Törlés