2013. december 5., csütörtök

Mandulás bonbon

Nemrég kaptam márványlapot, úgyhogy mostanában készítettem néha polikarbonát formás bonbonokat (még anno Praliné Zsuzsi játékán nyertem ezt a formát, de márványlap nélkül volt egy-két sikertelenebb próbálkozásom). Sajnos még így sem tökéletes (sikerült pont olyat lefényképeznem, amin maradt légbuborék), de igyekszem majd tökéletesíteni.:) A temperálást nem írom le, én Praliné Zsuzsi oldaláról néztem, ahogy a receptet is.


Hozzávalók
  • 15-20 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg darált mandula
  • 5 dkg olvasztott tejcsokoládé
  • 2 ek tejszín

Elkészítés
  1. Az étcsokoládét temperáljuk, majd elkészítjük a csokoládéhüvelyt polikarbonát formában. Hűtőbe tesszük, míg a csoki megszilárdul. 
  2. A mandulát, a tejcsokoládét, és a tejszínt összekeverjük. A kicsokizott mélyedésekbe kanalazzuk.
  3. Az étcsokoládé maradékot újratemperáljuk, majd lezárjuk vele a bonbonokat. 
  4. Egy óra hűtés után a formából kiütögetjük a bonbonokat.

3 megjegyzés:

  1. Szép lett! Ügyes vagy! Én hiába kaptam tavaly karácsonyra bonbon formát, még nem mertem kipróbálni. :$

    VálaszTörlés
  2. Étvágygerjesztő fotók, nekem tetszik!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Csigabige, akkor itt az ideje! Én is mindig csak halogattam.:D

    Teller-cake, köszönöm!:)

    VálaszTörlés