2012. november 9., péntek

Pilóta keksz

Annyi változat kering a neten a házi pilóta kekszről, hogy végül nekem is ki kellett próbálnom egyet. Kisebb nézelődés után Gabriella receptjét választottam. Nagyon finom lett, bár inkább kinézetre olyan, mint a pilóta, ízre annyira nem. Finomabb.:))
Nekem 25-30 db lett, egy 4 cm átmérőjű szaggatóval.



Hozzávalók

A tésztához:
  • 10 dkg porcukor
  • 12 dkg puha vaj
  • 26 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1 kk sütőpor
  • 2 ek tej
  • 1 ek cukrozatlan kakaópor

A krémhez:
  • 10 dkg puha vaj
  • 3 ek cukrozatlan kakaópor
  • 8 dkg porcukor

Elkészítés 
  1. A tészta hozzávalóit a kakaópor kivételével összegyúrjuk. A masszát kettéválasztjuk, az egyikbe beledolgozzuk a kakaóport, majd a kétféle tésztát folpackba csomagoljuk, és egy órára hűtőbe tesszük.
  2. Mindkét tésztát kinyújtjuk kb. fél centi vastagra, majd köröket szaggatunk belőle.
  3. A kekszeket előmelegített sütőben, 180 fokon 6-8 perc alatt megsütjük.
  4. A krémhez valókat simára keverjük, és összeragasztunk vele egy sima és egy kakaós kekszet.

6 megjegyzés:

  1. Nagy kedvenc volt gyerekkorunkban, nagyon guszta nálad, érdemes házilag is elkészíteni! :)

    VálaszTörlés
  2. Hm, bevegyük a karácsonyi aprósüti tárba? ;-) Na jó, legyen! Akkor újra benézek Hozzád. :-p

    VálaszTörlés
  3. Kedves Flóra, nagyon örülök, hogy az én pilótám tetszett meg Neked, és olyan jó, hogy ízlett is! :)) Nagyon szépek lettek...

    VálaszTörlés
  4. Hankka, igazad van, érdemes házilag gyártani!:)

    Gionetta, várom a beszámolót, hogy milyen lett! Méltó a helye a karácsonyi sütiknél.:)

    Gabriella, én köszönöm a receptet!:))

    VálaszTörlés
  5. Én vaníliás karika rajongó vagyok, de néha veszek bolti pilótát is... Viszont ez a házi nagy kísértést jelentene! Nagyon tetszik, igaza van Gionettának, karácsonyi apró sütinek is tökéletes! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vaníliás karikát egyébként én is jobban szeretem.:) Tücsökbogárnál láttam egy esélyes receptet, úgyhogy lehet nemsokára elkészül...:)

      Törlés