2012. október 25., csütörtök

Csokoládés trüffelkocka

A múlt héten a Harangvirág cukrászdában jártam, és egy csokis trüffelkocka névre hallgató süti nagyon megtetszett, így meg is kóstoltam. Nagyon finom, tömény, és olyan, amit itthon is egyszerűen össze lehet állítani. Keresgéltem egy kicsit a neten, majd több receptből megszületett ez a desszert, a mostani SAD fordulóra.:)
21x21 cm-es tepsiben készült a süti.


Hozzávalók

A tésztához:
  • 1 tojás
  • 10 g kakaópor
  • 70 g cukor
  • 35 ml olaj
  • 35 ml tej
  • 75 g liszt
  • ¼ cs sütőpor

A töltelékhez:
  • 3 dl cukrászhab(tejszín)
  • 200 g étcsokoládé
  • 50 g tejcsokoládé

Elkészítés 
  1. A habtejszínt a csokival addig melegítjük, amíg a csoki elolvad benne. A krémet egy éjszakára hűtőbe tesszük.
  2. A tojást szétválasztjuk.
  3. A tojássárgáját, 50 g cukrot, a kakaóport, az olajat, a tejet, a lisztet, és a sütőport csomómentesre keverjük.
  4. A tojásfehérjét kemény habbá verjük 20 g cukorral, majd a tésztához keverjük.
  5. A tészta háromnegyedét egy sütőpapírral bélelt 21x21 centis tepsiben, a negyedét szintén egy sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben, 180 fokon 15 perc alatt megsütjük. A negyedrész piskótát kis darabokra törjük.
  6. A tejszínt kemény habbá verjük, belekeverjük a piskótát, és a tésztára simítjuk. Kakaóporral megszórhatjuk.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat választottál, fantasztikusan néz ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, nálunk is nyerő lenne.

    VálaszTörlés
  3. Hű, de jól néz ki!Ej, de jól esne most legalább 1 kocka belőle!
    A cukrászhab az keményre vert tejszínhab?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki guszta! Az ízét elképzelem mennyire finom lehet!!

    VálaszTörlés
  5. Csodásan néz ki! Most egy darabig semmi porcikám nem kívánja a sütit, legalábbis azt hittem, míg meg nem láttam a trüffelkockádat:-)

    VálaszTörlés
  6. Úh, de guszta! Most este ilyen finomakat nézegetni, kész bűn...:o)

    VálaszTörlés
  7. Flóra, ez gyönyörűűű! Az ízében pedig egy cseppet sem kételkedem... :)

    VálaszTörlés
  8. De szép lett ,nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  9. Flóra! Ez fantasztikusan néz ki!!!! Nagyon szeretem az ilyen jellegű sütiket! :)

    VálaszTörlés
  10. Köszi a hozzászólásokat! Isteni finom, nagyon tömény.:)
    Marisz, hozzáírtam még, hogy az cukrásztejszínhab, csak cukrászhabként árulják (ilyen pl. a Hulala is), mert sokkal magasabb habot lehet belőle verni, mint a sima habtejszínből.

    VálaszTörlés
  11. Légyszi, a 35 ml olajat javítsd ki, megjáródhat vele az ember...

    VálaszTörlés
  12. Kedves Névtelen, én ennyit raktam bele.:)
    Megkérdezhetem, hogy jártál vele?

    VálaszTörlés