2011. október 9., vasárnap

Sütőtökös túrógombóc

4Gyerek adta a sütőtökös túrógombóc ötletét. Gondoltam, ha már itt a sütőtökszezon, ki kéne próbálni. A saját túrógombóc receptemet alakítottam át egy kicsit.
Finom lett, éppen annyira érezni benne sütőtök ízét, ami szerintem még jó.
Diópótló helyett persze lehet használni pirított zsemlemorzsát is, csak én most ezt az egyszerűbb megoldást választottam.
Nekem 20-25 db túrógombóc jött ki ekkora mennyiségből.



Hozzávalók
  • 25 dkg túró
  • 25 dkg sült sütőtökpüré
  • 15 dkg búzadara
  • 5 dkg porcukor
  • 3 tojás
  • 5 dkg darált dió vagy diópótló

Elkészítés
  1. A túrót, a sütőtököt, a búzadarát, a tojásokat, és a porcukrot összekeverjük.
  2. A masszából gombócokat formálunk, és forrásban lévő, enyhén sós vízben kb. 8 perc alatt kifőzzük őket. Akkor lehet őket kiszedni, amikor feljönnek a víz tetejére.
  3. A gombócokat a dióban megforgatjuk.

5 megjegyzés:

  1. Érdekes recept! Micsoda szín. :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes a sütőtök felhasználása, nem lehet megunni. Ezt én is elkészítem, ha jönnek az unokák, kíváncsi leszek észreveszik-e??
    Szép színe van a gombócnak:))

    VálaszTörlés
  3. Petra, köszi!

    Tücsi, szerintem észre fogják venni, kicsit érezni lehet benne az ízét. De, ki tudja, lehet, hogy nem? Én is kíváncsi vagyok. :))

    VálaszTörlés
  4. Kezdesz elcsábítani a sütőtökös receptjeiddel. Már vettem is egyet :D de először a piskótás sütid sütöm meg..

    VálaszTörlés
  5. Panna, köszi! Ráadásul a mostani VKF témája a sütőtök, úgyhogy lesz még egy-kettő...:D

    VálaszTörlés