2011. április 4., hétfő

Túrós muffin

Szerintem még öt éve volt, hogy a muffinos korszakomat éltem, anya szerzett mindig újabb fajta muffin recepteket, amiket megcsináltunk együtt. Aztán nem tudom, de valahogy abbamaradt a muffin-imádat.
Most sem  vagyok oda a muffinért, de nemrég ezt mégis megcsináltam, mert volt itthon túró, amit fel kellett használni. Finom lett. Oké, egy csomó sütihez képest semmi extra, de muffin kategóriában jó. :)
A receptet a Mindmegette oldalán találtam. Nekem ebből a mennyiségből kb. 20 db muffin lett.


Hozzávalók
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 25 dkg túró
  • 1,25 dl tej
  • 4 tojás
  • 2 kk citromhéj

Elkészítés
  1. A vajat, a túrót, a tejet, és a tojásokat összeturmixoljuk.
  2. Összekeverjük a liszttel, a sütőporral, a citromhéjjal, és a cukrokkal.
  3. Muffinformákba öntjük, és előmelegített sütőben 180 fokon 15-20 perc alatt megsütjük.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet! Megsütöttem és nem csalódtam! Egy egész citrom héját és levét is beletettem és mennyei lett! Szerettem volna a barátnőimnek elvinni, de mire indultam volna, a 12-ből már csak 3 darab árválkodott a tányéron.... :)))

    VálaszTörlés
  2. Nálam is előfordult már ilyen. :D
    Örülök, hogy ennyire ízlett! :)

    VálaszTörlés