2011. március 1., kedd

Csokis keksz és változatai

Ez a keksz a NoSaltyn már régóta rajta van, ott egyszerű csokis keksz néven fut. Mióta feltettem, már három ötlet is felmerült az olvasókban, hogy hogyan lehet variálni a kekszen. Úgy döntöttem, most kipróbálom mindhármat. Négyfelé osztottam a tésztát, így lett egy adag az eredeti recept szerint is. 4,5 cm átmérőjű szaggatóval nekem 40 db keksz jött ki. (4 cm átmérőjűvel pedig kb. 55)


Hozzávalók
  • 14 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 5 dkg csokoládé

Elkészítés
  1. A csokit megolvasztjuk, majd összegyúrjuk a liszttel, a vajjal, és a cukorral.
  2. A tésztát kb. fél centi vékonyra nyújtjuk, és karikákat szúrunk belőle.
  3. Előmelegített sütőben, 160 fokon kb. 15 percig sütjük.

Ez lenne az alaprecept. A változatok pedig (mindegyik negyedelve, tehát ha valaki az egészet így akarja megsütni, akkor értelemszerűen a négyszeresét kell venni):
1. A csokit nem kevertem bele a tésztába olvasztva, hanem apró darabokra vágtam, és úgy. Valamint még tettem bele 5 g vaníliás cukrot.
2. Kevertem bele még 10 g darált (vagy apró darabokra vágott) cukrozott narancshéjat.
3. A következő az apróra vágott aszalt gyümölcs lett volna, csak az sajnos nem volt itthon. De helyette tettem bele 10 g kókuszreszeléket.


És még lennének ötleteim: fehércsoki, darált mandula, darált dió, mák, fahéj, stb... Szóval, ez a recept bizonyítja, hogy egyféle sütit többféleképpen is meg lehet csinálni. Legyünk rugalmasak, és engedjük szárnyalni a fantáziánkat! :D

A csokidarabos változat: 


A cukrozott narancshéjas:


A kókuszos:


Az összes együtt:



Amúgy az utolsó három kekszen nem nagyon látszik a különbség. Az ízén azért érződik, lehet, hogy nem annyira intenzíven, de meg lehet különböztetni őket. Mindhárom finom volt, nem tudnék dönteni, hogy melyik a legfinomabb.

4 megjegyzés:

  1. Szia! Ma találtam rá a blogodra és erre a fantasztikus sütidre! Elkészítettem az alap receptet! Szuper finom! Tuti kipróbálom a változatokat is! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Jó, hogy rátaláltál a blogra, és, hogy ízlett a csokis keksz! Remélem még hasznát fogod venni egy-két receptnek innen! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Flóra margarinnal is lehet csinálni?? :O

    VálaszTörlés
  4. Szia Niki! Margarinnal is lehet készíteni. :)

    VálaszTörlés