2011. február 4., péntek

Zabkása

Reggelire tökéletes. De persze nem csak reggelire. Ha hirtelen megéhezek, akkor egy ilyen zabkását simán össze lehet dobni kb. 5 perc alatt.
Amikor legelőször csináltam, akkor nem igazán sikerült jóra, mert nem sűrítettem be eléggé. De az egy másik recept volt, én meg, gondolom, türelmetlen.
Ez az adag nem valami nagy, négy főre szól, de a repeta már nem nagyon fér bele.
Én általában még megszórom fahéjas cukorral. De lehet enni lekvárral, kakaóval, Nutellával, és simán magába is, attól függ, kinek mihez van kedve.
Ha a víz helyett is tejet teszünk bele, még finomabb lesz. A tej helyett is lehet bele csak vizet tenne, így pedig a kalória lesz benne kevesebb.


Hozzávalók
  • 45 g zabpehely
  • 1 dl víz
  • 1 dl tej
  • 0,5 ek méz
  • 0,5 kk fahéj

Elkészítés 
  1. Egy lábasban összekeverjük a hozzávalókat, majd föltesszük főni.
  2. Kis lángon addig kevergetjük, amíg a zabkása be nem sűrűsödik (kb. 4-5 perc).

1 megjegyzés:

  1. Én imádom a zabkását. De én csak felforralom tejjel, lefedem, és hagyom megdagadni a zabpelyheket. Mazsolával, gyümölcsökkel édesítem. :)

    VálaszTörlés